WŁASNOŚĆ JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO LUB SAMORZĄDOWYCH OSÓB PRAWNYCH
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY GDAŃSK-PÓŁNOC W GDAŃSKU, VIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ WOLI W IMIENIU SPÓŁKI UMOCOWANI SĄ: W PRZYPADKU ZARZĄDU JEDNOOSOBOWEGO - PREZES ZARZĄDU SAMODZIELNIE, W PRZYPADKU ZARZĄDU WIELOOSOBOWEGO - DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU ŁĄCZNIE ALBO CZŁONEK ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM.
Gminne Przedsiębiorstwo Komunalne w Chmielnie to instytucja powołana do świadczenia kluczowych usług dla społeczności lokalnej. Zostało założone na mocy uchwały Rady Gminy Chmielno w 2016 roku, a swoją działalność rozpoczęło 1 kwietnia 2017 roku. Gminne Przedsiębiorstwo Komunalne jest odpowiedzialne za zbiorowe zaopatrzenie w wodę oraz zbiorowe odbieranie ścieków. Dzięki rozbudowanej infrastruktursie, która obejmuje 7 stacji uzdatniania wody i 12 studni głębinowych, firma dostarcza wodę dla około 7500 mieszkańców gminy. Ponadto, GPK zajmuje się utrzymaniem czystości na terenach gminy oraz realizacją projektów inwestycyjnych obejmujących remonty dróg, ulic i mostów. Dodatkowo, prowadzi odbiór i transport odpadów oraz oferuje usługi transportowe. W ramach swojej działalności Przedsiębiorstwo podejmuje również działania związane z ochroną środowiska i zrównoważonym rozwojem, co stanowi istotną część jego misji.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Gminne Komunalne osiągnęła 9 661 995 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 9 654 817 zł. Pozostałe przychody to 7178 zł.
Całkowite koszty wyniosły 9 209 324 zł.
Zysk netto wyniósł 445 493 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 1 056 391 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 9 661 995 zł w 2024 roku.
• 8 722 462 zł w 2023 roku.
• 6 989 617 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 75 614 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 445 493 zł w 2024 roku.
• 543 294 zł w 2023 roku.
• -298 310 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Gminne Komunalne wynosi 452 tys. zł.
EBITDA Gminne Komunalne wynosi 651 tys. zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
77 581 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 452 249 zł w
2024 roku.
• 552 684 zł w
2023 roku.
• -301 789 zł w
2022 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
92 953 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 650 706 zł w
2024 roku.
• 733 385 zł w
2023 roku.
• -50 481 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Gminne Komunalne wynosi 9 718 152 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
1 494 851 zł a 24 154 988 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 1 030 607 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 9 718 152 zł w 2024 roku.
• 9 021 383 zł w 2023 roku.
• 5 285 505 zł w 2022 roku.
Ryzyko zamknięcia
Ryzyko zamknięcia działalności dla organizacji Gminne Komunalne wynosi 1,84%. To oznacza, że firma ma szansę 1,84% na zakończenie działalności w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Niskie ryzyko zamknięcia wskazuje na stabilną pozycję finansową i operacyjną organizacji.
Ryzyko zamknięcia działalności
rośnie w czasie. Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,001% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko zamknięcia wynosiło:
• 1,84% w 2024 roku.
• 1,84% w 2023 roku.
• 1,84% w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Gminne Komunalne wynosi 0,04%. To oznacza, że firma ma szansę 0,04% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje w czasie. Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi 0,030% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,04% w 2024 roku.
• 0,05% w 2023 roku.
• 0,49% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Gminne Komunalne charakteryzuje się najwyższą wiarygodnością płatniczą (ocena: A).
Kontrahent wykazuje bardzo niskie ryzyko niewypłacalności i zamknięcia działalności. Współpraca handlowa oraz udzielanie kredytu kupieckiego są bezpieczne.
Poziom wiarygodności organizacji
poprawił się o 2 poziomy w ciągu 7 lat.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena C (umiarkowana wiarygodność) w 2022 roku.
Kredyt kupiecki
Standardowy kredyt kupiecki dla Gminne Komunalne wynosi 286 tys. zł.
Bezpieczny poziom kredytu kupieckiego to 68 tys. zł.
Maksymalny dopuszczalny kredyt kupiecki to 485 tys. zł.
Przedział standardowego kredytu mieści się między 68 tys. zł a 485 tys. zł.
Standardowy kredyt kupiecki
wzrasta w czasie. Przeciętna zmiana wzrostowa wynosi
26 tys. zł rocznie.
Standardowy kredyt kupiecki
w ostatnich latach wynosił:
• 286 tys. zł w 2024 roku.
• 215 tys. zł w 2023 roku.
• 110 tys. zł w 2022 roku.
Bezpieczny poziom kredytu wynosił:
• 68 tys. zł w 2024 roku.
• 83 tys. zł w 2023 roku.
• 0 zł w 2022 roku.
Maksymalny kredyt wynosił:
• 485 tys. zł w 2024 roku.
• 349 tys. zł w 2023 roku.
• 279 tys. zł w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 4 666 060
zł.
Koszty operacyjne Gminne Komunalne wyniosły 9 202 568
zł.
Wynagrodzenia stanowią 51%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
523 462 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 4 666 060 zł w 2024 roku
• 4 133 827 zł w 2023 roku
• 3 623 210 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
1.2 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
51% w 2024 roku
•
51% w 2023 roku
•
50% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Gminne Komunalne wyniosła 2 611 355 zł.
a
ktywa trwałe to 608 006 zł.
a
ktywa obrotowe to 2 003 349 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 2 611 355 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 1 993 134 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 618 221 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 126 206 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 2 611 355 zł w 2024 roku.
• 2 082 023 zł w 2023 roku.
• 1 439 142 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 17%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 22%.
Marża operacyjna wyniosła 5%.
Marża netto wyniosła 5%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 3.1 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 4 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1.3 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1.3 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Gminne Komunalne wyniosły 618 221 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 2 611 355 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 24%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 30 500 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 618 221 zł w 2024 roku
• 704 382 zł w 2023 roku
• 604 795 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 0.1 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 24% w 2024 roku
• 34% w 2023 roku
• 42% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Gminne Komunalne wykazała przychody na poziomie 9 661 995 zł.
Organizacja zarobiła 455 136 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 9643 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 445 493 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 2% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 1378 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 9643 zł w 2024 roku
• 4506 zł w 2023 roku
• 0 zł w 2022 roku