Cel działania
2. GŁÓWNYM CELEM FUNDACJI JEST TWORZENIE WARUNKÓW DLA PRAWIDŁOWEGO ROZWOJU I FUNKCJONOWANIA PODOPIECZNYCH, W SZCZEGÓLNOŚCI PODOPIECZNYCH ZE SPEKTRUM AUTYZMU, Z ZABURZENIAMI POKREWNYMI, ZABURZENIAMI EMOCJONALNYMI I INNYMI RÓŻNEGO RODZAJU DEFICYTAMI I DYSFUNKCJAMI, W ICH NAJBLIŻSZYM ŚRODOWISKU DOMOWYM, W MIEJSCU ZAMIESZKANIA, KSZTAŁCENIA I BYTOWANIA ORAZ WYRÓWNYWANIE ICH SZANS, W TYM PRZEDE WSZYSTKIM: 1) OCHRONA I PROMOCJA ZDROWIA POPRZEZ: A) NIWELOWANIE DEFICYTÓW ROZWOJOWYCH I RÓŻNEGO RODZAJU DYSFUNKCJI U PODOPIECZNYCH POPRZEZ UPOWSZECHNIANIE I WSPIERANIE HOLISTYCZNEGO PODEJŚCIA DO PROCESÓW ROZWOJOWYCH PRZY UWZGLĘDNIENIU CZYNNIKÓW GENETYCZNYCH, ŚRODOWISKOWYCH, INSTYTUCJONALNYCH, JAK SWOISTOŚCI OSOBOWOŚCI, B) WSPIERANIE ROZWOJU DZIECI BĘDĄCYCH W GRUPIE RYZYKA ORAZ ZAGROŻONYCH NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI C) STYMULOWANIE OGÓLNEGO ROZWOJU PSYCHORUCHOWEGO DZIECI ZDROWYCH D) UPOWSZECHNIANIE WIEDZY Z DZIEDZINY ROZWOJU I ZDROWIA HOLISTYCZNEGO, E) NIESIENIE POMOCY WYMAGAJĄCYM TERAPII BĄDŹ REHABILITACJI W PRZYPADKU KRYZYSU EMOCJONALNEGO, PSYCHICZNEGO BĄDŹ ZDROWOTNEGO, F) UPOWSZECHNIANIE I WSPIERANIE ROZWOJU TAKICH DZIEDZIN NAUKI, KTÓRE UJMUJĄ CZŁOWIEKA JAKO JEDNOŚĆ PSYCHOFIZYCZNĄ, ZARÓWNO W DIAGNOSTYCE JAK I W TERAPII, G) UPOWSZECHNIANIE I WSPIERANIE PROFILAKTYKI ZDROWOTNEJ I LECZNICTWA, H) PODEJMOWANIE DZIAŁAŃ NA RZECZ POPRAWY JAKOŚCI OPIEKI ZDROWOTNEJ, I) ZWIĘKSZENIE WIEDZY I ŚWIADOMOŚCI ZDROWOTNEJ SPOŁECZEŃSTWA W CELU POPRAWY KONDYCJI ZDROWOTNEJ I JAKOŚCI ŻYCIA. J) REALIZACJA USŁUG SPOŁECZNYCH 2) UPOWSZECHNIANIE NAUKI, SZKOLNICTWA WYŻSZEGO, EDUKACJI, OŚWIATY I WYCHOWANIA POPRZEZ: A) PROPAGOWANIE ROZWOJU EDUKACJI NA KAŻDYM SZCZEBLU I DOSTOSOWANIU JEJ DO POTRZEB PODOPIECZNYCH, B) WZMACNIANIE KOMPETENCJI I UMIEJĘTNOŚCI WYCHOWAWCZYCH, C) DOSKONALENIE WSPÓŁPRACY RODZICÓW, OPIEKUNÓW, NAUCZYCIELI W ZAKRESIE WYCHOWANIA DZIECI, D) PROPAGOWANIE WIEDZY O SPEKTRUM AUTYZMU, ZABURZENIACH POKREWNYCH, ZABURZENIACH EMOCJONALNYCH I INNYCH RÓŻNEGO RODZAJU DEFICYTACH I DYSFUNKCJACH ORAZ SPOSOBACH ICH TERAPII, E) PROPAGOWANIE WIEDZY O SKUTECZNYCH METODACH PRACY Z RODZINĄ ORAZ DZIEĆMI, PODOPIECZNYMI Z AUTYZMEM, Z ZABURZENIAMI POKREWNYMI, ZABURZENIAMI EMOCJONALNYMI I INNEGO RODZAJU DEFICYTAMI I DYSFUNKCJAMI, F) ORGANIZOWANIE ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH, WARSZTATÓW, SEMINARIÓW, KONFERENCJI G) WYRÓWNYWANIE DEFICYTÓW ROZWOJOWYCH, ROZWÓJ POSIADANYCH UMIEJĘTNOŚCI I KOMPETENCJI, DOSKONALENIE POSIADANYCH UMIEJĘTNOŚCI I UZDOLNIEŃ 3. NADTO CELEM FUNDACJI JEST, W TYM W NAWIĄZANIU DO CELU GŁÓWNEGO: 1) WSPIERANIE I UPOWSZECHNIANIE TURYSTYKI I KRAJOZNAWSTWA, 2) WSPIERANIE I UPOWSZECHNIENIE EKOLOGII I OCHRONY ZWIERZĄT ORAZ OCHRONY DZIEDZICTWA PRZYRODNICZEGO, 3) PODTRZYMYWANIA I UPOWSZECHNIANIA TRADYCJI NARODOWEJ, PIELĘGNOWANIA POLSKOŚCI ORAZ ROZWOJU ŚWIADOMOŚCI NARODOWEJ, OBYWATELSKIEJ I KULTUROWEJ ROZWIJANIE KONTAKTÓW MIĘDZYLUDZKICH, 4) WSPIERANIE I UPOWSZECHNIENIE KULTURY, SZTUKI, OCHRONY DÓBR KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO, 5) PROMOWANIE ZASAD TOLERANCJI, 6) REINTEGRACJA ZAWODOWA TJ. DZIAŁANIA SŁUŻĄCE ZDOBYCIU NOWYCH KWALIFIKACJI, KOMPETENCJI, WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI W CELU ODBUDOWANIA LUB UZYSKANIA I PODTRZYMANIA ZDOLNOŚCI DO SAMODZIELNEGO ŚWIADCZENIA PRACY NA RYNKU PRACY I AWANSU ZAWODOWEGO, W TYM REHABILITACJĘ ZAWODOWĄ OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH 7) REINTEGRACJA SPOŁECZNA TJ. DZIAŁANIA NA RZECZ OSÓB ZAGROŻONYCH WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM, SŁUŻĄCE ODBUDOWANIU LUB NABYCIU I PODTRZYMANIU UMIEJĘTNOŚCI UCZESTNICZENIA W ŻYCIU SPOŁECZNOŚCI LOKALNEJ I PEŁNIENIA RÓL SPOŁECZNYCH W MIEJSCU PRACY, ZAMIESZKANIA LUB POBYTU, W TYM REHABILITACJĘ SPOŁECZNĄ OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH 8) UPOWSZECHNIANIA I OCHRONY WOLNOŚCI I PRAW CZŁOWIEKA (PRAW KOBIET, PRAW DZIECI, PRAW MNIEJSZOŚCI) ORAZ SWOBÓD OBYWATELSKICH, A TAKŻE DZIAŁAŃ WSPOMAGAJĄCYCH ROZWÓJ DEMOKRACJI, 9) UPOWSZECHNIENIE INTEGRACJI MIĘDZYNARODOWEJ I MIĘDZYPOKOLENIOWEJ W KRAJU I ZAGRANICĄ, 10) ZAPOBIEGANIE PATOLOGIOM I UZALEŻNIENIOM, 11) POMOC SPOŁECZNA, W TYM POMOC RODZINOM I OSOBOM W TRUDNEJ SYTUACJI ŻYCIOWEJ ORAZ WYRÓWNYWANIA SZANS TYC