Cel działania
1. ORGANIZOWANIE I WSPÓŁORGANIZOWANIE SZEROKO POJĘTEGO WSPARCIA DLA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI I ICH RODZIN. NAJWIĘKSZĄ TROSKĄ I OPIEKĄ FUNDACJA W PIERWSZEJ KOLEJNOŚCI OBEJMUJE OSOBY Z AUTYZMEM (SPEKTRUM AUTYZMU- PO PEŁNYM WDROŻENIU ICD-11), WADAMI SŁUCHU (W TYM CAŁKOWICIE GŁUCHE), OSOBY ZE ZŁOŻONĄ NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ (AUTYZM I GŁUCHOTA, AUTYZM I WADA SŁUCHU, AUTYZM I NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ INTELEKTUALNA, WADA SŁUCHU I NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ INTELEKTUALNA, INNE, GDY PRZYNAJMNIEJ JEDNA NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ TO AUTYZM LUB/I WADA SŁUCHU, GŁUCHOTA). OSOBY Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI, ICH RODZINY KORZYSTAJĄCY ZE WSPARCIA FUNDACJI ZWANE SĄ DALEJ “PODOPIECZNYMI”. 2. ORGANIZOWANIE I WSPÓŁORGANIZOWANIE WSPARCIA DLA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI I ICH RODZIN, GDY TA NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ JEST INNA NIŻ AUTYZM, WADY SŁUCHU, GŁUCHOTA, STOSOWNIE DO MOŻLIWOŚCI FINANSOWYCH, ORGANIZACYJNYCH FUNDACJI. 3. ORGANIZOWANIE I WSPÓŁORGANIZOWANIE WSPARCIA (W TYM DIAGNOZY, REHABILITACJI): PSYCHOLOGICZNEGO, TERAPEUTYCZNEGO, REHABILITACYJNEGO, LOGOPEDYCZNEGO, PEDAGOGICZNEGO, INNEGO (W TYM SPECJALISTYCZNEGO) - MAJĄCEGO NA CELU POPRAWĘ I OCHRONĘ ZDROWIA PODOPIECZNYCH. 4. DZIAŁALNOŚĆ UMACNIAJĄCA PODMIOTOWOŚĆ I GODNOŚĆ OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI I ICH RODZIN. 5. ORGANIZOWANIE I WSPÓŁORGANIZOWANIE DZIAŁAŃ POPRAWIAJĄCYCH JAKOŚĆ ŻYCIA PODOPIECZNYM. 6. PROPAGOWANIE WIEDZY O NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIACH, METODACH I ŚRODKACH LECZENIA, TERAPII. W TYM ORGANIZOWANIE SZKOLEŃ, KURSÓW, WEBINARÓW I KONFERENCJI DLA OSÓB PRACUJĄCYCH Z OSOBAMI Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI I ICH RODZINAMI. 7. DZIAŁALNOŚĆ CHARYTATYWNA I EDUKACYJNA. 8. ORGANIZOWANIE I WSPÓŁORGANIZOWANIE ZAJĘĆ AKTYWIZACYJNYCH/GRUP WSPARCIA DLA PODOPIECZNYCH. 9. ORGANIZOWANIE I WSPÓŁORGANIZOWANIE DOSTĘPNOŚCI DO SZKOLEŃ, WEBINARIÓW, KONFERENCJI, INNYCH DLA PODOPIECZNYCH. 10. AKTYWIZACJA ZAWODOWA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI I ICH OPIEKUNÓW. 11. TWORZENIE WARSZTATÓW TERAPII ZAJĘCIOWEJ, AKTYWNOŚCI ZAWODOWEJ, PRACOWNI, ŚWIETLIC, INNYCH JEDNOSTEK AKTYWIZUJĄCYCH. 12. ORGANIZOWANIE POMOCY DYDAKTYCZNO-TERAPEUTYCZNYCH I SPRZĘTU REHABILITACYJNEGO DLA PODOPIECZNYCH. 13. ŚWIADCZENIE USŁUG OPIEKUŃCZYCH, W TYM O CHARAKTERZE OPIEKI WYTCHNIENIOWEJ. 14. PROPAGOWANIE, UŁATWIANIE DOSTĘPU DO KULTURY I SZTUKI PODOPIECZNYM- UŁATWIANIE DOSTĘPNOŚCI (W TYM ORGANIZACJA WYCIECZEK, MOBILIZACJA DO AKTYWNOŚCI: KINO, TEATR, WYSTAWY, MUZEA, BASEN I INNE). 15. POMOC W PRZEMIESZCZANIU SIĘ PODOPIECZNYM (ŚRODKI TRANSPORTU, ASYSTENT, OPIEKA). 16. ORGANIZOWANIE I WSPÓŁORGANIZOWANIE TURNUSÓW REHABILITACYJNYCH 17. WSPARCIE PRAWNE DLA PODOPIECZNYCH. 18. TWORZENIE NIEPUBLICZNYCH PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNYCH, CENTRÓW KONSULTACYJNO-TERAPEUTYCZNYCH-DIAGNOSTYCZNYCH, ZAKŁADANIE: PRZEDSZKOLI, SZKÓŁ- W TYM PONADPODSTAWOWYCH, INNYCH PODMIOTÓW NP. ŚWIADCZĄCYCH WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU. 19. DZIAŁALNOŚĆ NAUKOWO- BADAWCZA- PROWADZENIE I WSPIERANIE BADAŃ NAUKOWYCH. 20. UŁATWIANIE DOSTĘPNOŚCI DO TŁUMACZA POLSKIEGO JĘZYKA MIGOWEGO, ORGANIZOWANIE SZKOLEŃ PJM, DLA RODZIN, SPECJALISTÓW PRACUJĄCYCH Z OSOBAMI Z WADAMI SŁUCHU. 21. ORGANIZOWANIE ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH, TERAPEUTYCZNYCH, KOREPETYCYJNYCH,WARSZTATOWYCH DLA DZIECI I DOROSŁYCH Z WADĄ SŁUCHU MAJĄCE NA CELU NAUKĘ PJM. 22. SZERZENIE I PROPAGOWANIE WIEDZY NA TEMAT DOSTĘPNYCH METOD KOMUNIKACJI ALTERNATYWNEJ AAC, ORGANIZOWANIE WSPARCIA SPECJALISTYCZNEGO PODOPIECZNYM I SPECJALISTOM, UCZĄCE I POKAZUJĄCE JAK STOSOWAĆ AAC W PRAKTYCE, W TYM ORGANIZOWANIE SPECJALISTYCZNYCH SZKOLEŃ. 23. INNE - OBEJMUJĄCE SZEROKO ROZUMIANE WSPARCIE PODOPIECZNYCH, MAJĄCE WPŁYW NA ICH JAKOŚĆ I POCZUCIE SATYSFAKCJI Z ŻYCIA.