Rozpoczęcie działalności
2025-04-15
Organ reprezentujący
ZARZĄD
Forma prawna
STOWARZYSZENIE
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY W BIAŁYMSTOKU, XII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ WOLI W IMIENIU STOWARZYSZENIA, WE WSZYSTKICH SPRAWACH, W TYM MAJĄTKOWYCH, ZAWIERANIA UMÓW I UDZIELANIA PEŁNOMOCNICTW WYMAGANE JEST WSPÓŁDZIAŁANIE DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU ŁĄCZNIE.
Organ nadzoru
KOMISJA REWIZYJNA
Cel działania
CELEM STOWARZYSZENIA JEST: 1. W ZAKRESIE DZIAŁALNOŚCI ARTYSTYCZNO-SPOŁECZNO-KULTUROWEJ: 1) TWORZENIE I UPOWSZECHNIANIE NOWYCH WARTOŚCI KULTUROWYCH; 2) PROMOWANIE I WSPIERANIE DZIAŁALNOŚCI ARTYSTYCZNEJ W RÓŻNYCH DZIEDZINACH SZTUKI, W TYM MUZYKI I TEATRU; 3) ROZWIJANIE ZAINTERESOWAŃ I PASJI ORAZ EDUKACJA W RÓŻNYCH DZIEDZINACH ŻYCIA SPOŁECZNO-KULTURALNEGO; 4) ORGANIZACJA CZASU WOLNEGO DLA DZIECI, MŁODZIEŻY I DOROSŁYCH; 5) PROWADZENIE EDUKACJI KULTURALNEJ I WYCHOWYWANIE POPRZEZ SZTUKĘ — DZIECI, WYCHOWAWCÓW, ANIMATORÓW AMATORSKIEGO RUCHU ARTYSTYCZNEGO ORAZ OSÓB ZAINTERESOWANYCH; 6) INSPIROWANIE, INICJOWANIE I ORGANIZOWANIE W ŚRODOWISKU LOKALNYM DZIAŁAŃ MAJĄCYCH NA CELU STWARZANIE DZIECIOM, MŁODZIEŻY I DOROSŁYM WARUNKÓW DO CZĘSTYCH I RÓŻNORAKICH KONTAKTÓW ZE SZTUKĄ; 7) ROZBUDZANIE POTRZEB UCZESTNICTWA W KULTURZE ORAZ KSZTAŁTOWANIE GUSTÓW I WRAŻLIWOŚCI ESTETYCZNEJ WIDZÓW; 8) WSPIERANIE ORAZ PROMOWANIE WSZELKICH INICJATYW AMATORSKICH GRUP TEATRALNYCH I ARTYSTYCZNYCH ORAZ TWÓRCÓW INDYWIDUALNYCH NA RZECZ ROZWOJU SPOŁECZNO-KULTURALNEGO W SKALI REGIONALNEJ, OGÓLNOPOLSKIEJ I MIĘDZYNARODOWEJ; 9) WSPIERANIE TALENTÓW I OSÓB TWÓRCZYCH POPRZEZ ORGANIZACJĘ KONKURSÓW, FESTIWALI, WYSTAW ARTYSTYCZNYCH; 10) PRZECIWDZIAŁANIE PATOLOGIOM SPOŁECZNYM POPRZEZ ANGAŻOWANIE ŚRODOWISK ZAGROŻONYCH W AKTYWNOŚĆ SPOŁECZNO-KULTURALNĄ;' 11) ROZSZERZENIE OFERTY KULTURALNEJ, 'ROZRYWKOWEJ, WIDOWISKOWEJ I SPORTOWO REKREACYJNEJ W CELU ZAPEWNIENIA LUDZIOM ATRAKCYJNYCH FORM SPĘDZANIA WOLNEGO CZASU; 12) EDUKACJA, KULTURA I AKTYWIZACJA ZASOBÓW LUDZKICH, CZYLI M.IN. WSPIERANIE WZROSTU AKTYWNOŚCI ŚRODOWISK TWÓRCZYCH, ZARÓWNO PROFESJONALNYCH, JAK I AMATORSKICH, PRZEDE WSZYSTKIM POPRZEZ TWORZENIE WARUNKÓW DLA ROZWOJU DZIAŁALNOŚCI TWÓRCZEJ ORAZ PROMOCJĘ; 13) PODTRZYMYWANIE I UPOWSZECHNIANIE TRADYCJI NARODOWEJ, PIELĘGNOWANIE POLSKOŚCI ORAZ ROZWÓJ ŚWIADOMOŚCI NARODOWEJ, OBYWATELSKIEJ I KULTUROWEJ; 14) DĄŻENIE DO POSZERZANIA OFERTY PRZEDSIĘWZIĘĆ SPOŁECZNYCH I KULTURALNYCH REGIONU; 15) ZWIĘKSZENIE UCZESTNICTWA MIESZKAŃCÓW W KULTURZE I WZMOCNIENIE ŚRODOWISK TWÓRCZYCH; 16) POPRAWA WARUNKÓW DZIAŁALNOŚCI ARTYSTYCZNEJ; 17) BUDOWA NOWYCH OBIEKTÓW KULTURALNYCH I POPRAWA STANU ISTNIEJĄCYCH OBIEKTÓW SPOŁECZNOKULTURALNYCH; 18) PODNOSZENIE WARTOŚCI ESTETYCZNEJ I FUNKCJONALNEJ PRZESTRZENI PUBLICZNEJ ORAZ OBIEKTÓW UŻYTECZNOŚCI PUBLICZNEJ POPRZEZ WPROWADZANIE W NIĄ SZTUKI; 19) POSZUKIWANE ATRAKCYJNYCH SPOSOBÓW UPOWSZECHNIANIA TREŚCI KULTUROWYCH; 20) INTEGRACJA SPOŁECZNOŚCI LOKALNYCH ORAZ ZBIOROWOŚCI REGIONALNYCH, WSPOMAGANIE INICJATYW I SAMOORGANIZACJI SPOŁECZNEJ ORAZ INSTYTUCJI ROZWOJU LOKALNEGO, MIĘDZYSEKTOROWEGO PARTNERSTWA ORAZ REGIONALNYCH POROZUMIEŃ (SIECI) NA RZECZ ROZWOJU; 21) WSPIERANIE ORGANIZACJI SPOŁECZNYCH ORAZ DZIAŁAŃ NA RZECZ UMACNIANIA SPOŁECZEŃSTWA OBYWATELSKIEGO, W TYM KULTYWOWANIA LOKALNYCH TRADYCJI ETNICZNYCH I KULTUROWYCH; 22) DZIAŁANIE NA RZECZ INTEGRACJI EUROPEJSKIEJ ORAZ KONTAKTÓW I WSPÓŁPRACY MIĘDZY SPOŁECZEŃSTWAMI. 2. W ZAKRESIE DZIAŁALNOŚCI TERAPEUTYCZNEJ ORAZ SPOŁECZNEJ: 1) POMOC SPOŁECZNA, W TYM POMOC RODZINOM I OSOBOM W TRUDNEJ SYTUACJI ŻYCIOWEJ ORAZ WYRÓWNANIE SZANS TYCH RODZIN I OSÓB; 2) PROWADZENIE DZIAŁALNOŚCI TERAPEUTYCZNEJ POPRZEZ SZTUKĘ, W TYM ARTETERAPII, MUZYKOTERAPII, TERAPII PRZEZ TEATR I INNYCH FORM WSPIERAJĄCYCH ROZWÓJ OSOBISTY CZY EMOCJONALNY; 3) PROWADZENIE EDUKACJI W ZAKRESIE DZIAŁAŃ PEDAGOGICZNYCH, W TYM M.IN. TERAPEUTYCZNYCH, LOGOPEDYCZNYCH, REHABILITACYJNYCH — SKIEROWANYCH DO DZIECI, RODZICÓW, WYCHOWAWCÓW, TERAPEUTÓW I NAUCZYCIELI; 4) WSPIERANIE ROZWOJU MOWY I KOMUNIKACJI POPRZEZ ZAJĘCIA, WARSZTATY I SZKOLENIA O TEMATYCE LOGOPEDYCZNEJ, ODDECHOWEJ, REHABILITACYJNEJ; 5) DZIAŁANIA NA RZECZ WSPARCIA ROZWOJU EDUKACYJNEGO, SPOŁECZNEGO ORAZ EMOCJONALNEGO DZIECI, MŁODZIEŻY ORAZ DOROSŁYCH; 6) WSZECHSTRONNA EDUKACJA DZIECI, MŁODZIEŻY, DOROSŁYCH; 7) DZIAŁANIA NA RZECZ ROZWOJU PRZEDSIĘBIORCZOŚCI DZIECI, MŁODZIEŻY ORAZ DOROSŁYCH; 8) DZIAŁANIA NA RZECZ OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ;